Co to są mandale?

mandale, malowanie mandali


Mandale to bardzo intrygujące wzory różnorodnych figur. To mistyczne rysunki które wykonywano w Indiach. Cieszą się ogromną popularnością. Jest to symbol wywodzący się z dawnej tradycji indyjskiej. Często można je spotkać jako kolorowanki dla dorosłych, a do nie dawna ja również zaczęłam je rysować za pomocą ołówka. To póki co moja ulubiona technika, a powyższy rysunek jest mojego autorstwa. 



Dzięki rysowaniu mandali można się nie tylko wyciszyć, ale to także forma relaksu. Mandale kojarzą mi się ze stanem medytacyjnym. Ich spontaniczne wykonanie ma odzwierciedlać nasze emocje, uczucia. Mandale mają działanie lecznicze, a co za tym idzie pomagają nam rozwijać wyobraźnię, polepszać nasz stan umysłu. 

Mandale mają różne wzory geometryczne, najczęściej są one w formie koła, czy kwadratów. Chodź też można tworzyć je na kształt roślinnych motywów. Mandale często można spotkać w formie obrazów w miejscach przeznaczonych do medytacji. Osobiście bardzo mi się podoba wystrój pomieszczenia w takim stylu gdzie spotykamy misy tybetańskie, gongi, wizerunek uśmiechniętego Buddy, czy właśnie obrazy przedstawiające wyższe formy istnienia np. anioły. 

Przy tworzeniu mandali ważne jest miejsce gdzie będziemy je tworzyć. Musimy wyłączyć z naszego życia wszelkie urządzenia typu telewizor, telefon. Mandalę zazwyczaj rysuję w zupełnej ciszy, ale nie zawsze jest to możliwe wiec taki rysunek wymaga czasem wielu dni by go dokończyć. Do jej tworzenia można używać wielu technik i różnych metod. Bardzo dobrym rozwiązaniem są tu ołówki, ale i też dobrej jakości kredki. Mandalę rysujemy na też odpowiednim papierze gdzie taki rysunek przetrwa długą próbę czasu. Ja zazwyczaj używam szkicownika o gramaturze papieru 160. 


Mandala jest takim przekazem z mojej podświadomości, gdzie to co czuję, myślę wylewam na papier rysując różne wzory. To bardzo pomaga mi się wyciszyć i ukoić nerwy które nazbierały się za cały dzień. Rysowanie kredkami i uzupełnianie mandali kolorem wprawia nas w dobry i pozytywny nastrój. Czasami mam wrażenie że podczas rysowania odczuwam wibrację energii z innego wymiaru. To swego rodzaju forma przekazu energetycznego. To idealna forma terapii która pozwala się nam skupić na danej rzeczy przez dłuższy czas. Oczywiście każdy powinien znaleźć dla siebie własną terapię relaksacyjną która pomoże nam w ukojeniu i wyciszeniu naszych myśli. To może być np. joga, czy słuchanie muzyki medytacyjnej oczywiście w częstotliwościach 432 Hz o której pisałam tutaj

Zobaczcie też poniższy filmik










11 Komentarze

  1. Do tej pory nie słyszałam o mandalach :) Jednak mam swoje sposoby na ukojenie nerwów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kolorowa łam kiedyś mandale i rzeczywiście było to bardzo uspokajające.

    OdpowiedzUsuń
  3. Kiedyś oglądałam program "tatuaże do poprawki" i tam często życzyli sobie mandale do wykonania :) ładnie to wyglądało :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam Mandale, po prostu uwielbiam.Kolorowanie takich wzorów sprawia że się uspokajam a do tego sprawia mi to mnóstwo radości. Podsuwam je także moim córką. Jestem dla ciebie pełna podziwu że sama je rysujesz!

    OdpowiedzUsuń
  5. Wykonywanie takich wzorków chyba faktycznie może uspokajać, a równocześnie są one bardzo ładne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Muszę przyznać, że nigdy nie miałam specjalnego talentu do rysowania, ale mandale pięknie potrafią wyrobić rękę. Piękny rysunek! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kiedyś słyszeliśmy o tym w szkole pięknie to wygląda

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham mandale - do kolorowania, na ubraniach, nawet jako obrazy na ścianach. Mogę wpatrywać się w tę gęstwinę zdobień godzinami :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ale to jest piękne. Nigdy nie będę taka zdolna. A szkoda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj kochana,to wcale nie jest trudne,a efekty mogą Cię zaskoczyć!🤗

      Usuń
  10. Ja teraz dużo koloruje ale dziecięce kolorowanki z córeczką :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.