Jak się sprawdza żel pod prysznic z marki Yope. Kwiat Lipy. Bierzemy składniki pod lupę

żel pod prysznic Yope


Bardzo ważna jest dla mnie pielęgnacja skóry, ale to nie wszystko jedno czym się myjemy, gdyż najważniejsze w produkcie nie są śliczne opakowania, ale skład produktu. Wszystkie składniki jakie się znajdują w kosmetykach przenikają do naszego organizmu, co czasem jest przyczyną niektórych chorób, uczuleń, a nawet mogą prowadzić do powstawania raka. 



Dlatego bardzo ważna jest nasza świadomość dotycząca wyborów. Kierujmy się rozumem, czytajmy etykiety i wybierajmy takie kosmetyki które są pochodzenia naturalnego, i  wcześniej nie były testowane na zwierzętach. To bardzo ważne! Chodź wielu z nas kieruje się reklamami, pięknym opakowaniem, czy ceną. Chodź kosmetyki pochodzenia naturalnego z certyfikatami są droższe, to warto zainwestować w jeden, ale porządny kosmetyk do mycia ciała. A tych w drogeriach pojawia się coraz więcej. 


Markę Yope znam co prawda z recenzji u innych blogerek, ale sama postanowiłam sprawdzić o co tyle szumu wokół tych kosmetyków. Są nawet dostępne w Lidlu, co osobiście bardzo mnie cieszy! Swój pierwszy żel kupiłam w drogerii za cenę 18 zł, ale w Lidlu możemy je mieć nawet za cenę 13 zł.


Moje wrażenia dotyczące Żelu pod prysznic z marki Yope:

Do tej pory nie znalazłam żadnego żelu pod prysznic o tak pięknym zapachu Kwiatu Lipy. Jest on nie tylko świeży, oddający prawdziwość kwiatu lipy, ale także słoneczny, słodki o miodowej nucie.  Znajdziemy także w nim ekstrakty z nagietka czy rumianku. Mogę go tak chwalić, i chwalić, ale same sprawdźcie!

Żel co prawda nie jest dość gęsty, ale wystarczą dwie pompki naniesione na gąbkę. Jego pojemność 400 ml. Zapach na skórze zostaje z nami na kilka godzin. Szczerze to chciałabym mieć perfumy o takiej nucie. Żel pielęgnuje, dobrze oczyszcza. Skóra jest nawilżona i jedwabista. Ale teraz czas na składniki które są tutaj najważniejsze!

Oznaczenia:

Zielony kolor- skład naturalny
Żółty kolor - dopuszczalny
Czerwony kolor- składniki chemiczne

Skład:

Aqua, Cocamidopropyl BetaineSodium Cocoamphoacetate, Lauryl Glucoside, Sodium Chloride, Sodium Lauroyl Methyl Isethionate, Citric Acid, Sorbitan Sesquicaprylate, Glycerin, Chamomilla Recutita Flower Extract, Linum Usitatissimum (Linseed) Seed Extract, Calendula Officinalis Flower Extract, Tilia Platyphyllos Flower Extract, Parfum, Allantoin, Potassium Sorbate, Sodium Benzoate, Propylene Glycol, Hexyl Cinnamal, Benzyl Salicylate, Benzyl Benzoate, Limonene, Linalool, Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboaldehyde, Butylphenyl Methylpropional

Skład Pod Lupą:

Woda, Organiczny związek chemiczny. Powstała z oleju kokosowego z dimetyloaminopropylaminą. Substancja pianotwórcza, poprawia konsystencję produktu. Uznawany za bezpieczny. Może jednak podrażniać przy spłukiwaniu wrażliwą skórę. Mieszanina soli sodowych glicynianów kwasów tłuszczowych oleju kokosowego. Substancja biodegradowalna. Substancja roślinna. Pianotwórcza. Bezpieczna. Poliglikozyd laurylowy. Bezpieczna dla środowiska. Emulgator. Chlorek Sodu. Nieorganiczny środek chemiczny. Substancja konsystencjonotwórcza, złuszczająca, myjąca. Bezpieczna, ale może wysuszać skórę. Anionowa substancja powierzchniowo czynna. Łagodna, biodegradowalna. Pochodzenia naturalnego. Emulgator. Kwas cytrynowy. Rozjaśnia skórę, bezpieczna i biodegradowalna. Zwiększa trwałość kosmetyku. Seskwikakaprynian sorbitanu. Emulgator. Substancja syntetyczna. Myjąca. Powierzchniowo czynna. Bezpieczna. Gliceryna. Organiczny związek chemiczny z grupy cukroli. Działa nawilżająco na skórę. Łagodzi podrażnienia, przyspiesza regenerację skóry. Kosmetyki z dużą jej zawartością mogą być lepkie. Bezpieczny. Może być różnego pochodzenia. Najczęściej jest to roślinna substancja. Olejek eteryczny z suszonych koszyczków rumianku. Ma działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, pobudzające przemianę materii w skórze, polepsza krążenie, korzystnie wpływa na suchą skórę. Substancja roślinna. Bezpieczna. Tonizująca, zapachowa. Olej lniany. Działa przeciwzapalnie, przeciwświądowo. Pobudza regenerację skóry. Emolient pochodzenia naturalnego. Działa wygładzająco. Wyciąg z kwiatów nagietka. Działa gojąco, łagodząco, antyseptycznie. Przyspiesza gojenie się ran. Nadaje zapach kosmetykom, zmiękcza.  Wyciąg z kwiatów lipy drobnolistnej. Działa korzystnie na skórę wrażliwą, łagodzi podrażnienia. Odżywia, wygładza, zmiękcza. Perfumowany. Alantoina. Występuje w korzeniach roślin np. w soi, fasoli. Działa nawilżająco, polecany do skóry wrażliwej, suchej, trądzikowej. Działa zmiękczająco, przeciwzapalnie, antyseptycznie. Sorbinian potasu. Składnik dopuszczony jest do kosmetyków naturalnych i wegańskich. Może jednak w dużych stężeniach powodować podrażnienie skóry. Pełni rolę konserwantu. Nie zabija bakterii kwasu mlekowego. Substancja antymikrobowa, bakteriobójcza. Może alergizować. Benzoesan Sodu. Konserwuje, chroni przed grzybami, bakteriami. Może podrażniać oczy, rzadko skórę. Glikol propylenowy. Substancja konsystencjonotwórcza, nawilżająca. Nie jest zalecany dla dzieci. Może alergizować. Aldehyd heksylocynamonowy. Substancja syntetyczna, zapachowa. Ma działanie alegizujące. Nie wiadomo jak działa na płód. Salicylan benzylu. Substancja pozyskiwana z olejku goździkowego. Wzmacniacz zapachu, pochłaniacz promieni UV. Sklasyfikowany jako groźny alergen.  Benzoesan benzylu. Konserwant, substancja maskująca. Może silnie uczulać. Limonene. Substancja zapachowa, może silnie uczulać. Linalol. Substancja zapachowa, która może podrażnić skórę, a także powodować łuszczycę, i wysypki skórne. Hydroxyisohexyl 3-Cyclohexene Carboaldehyde Syntetyczny składnik zapachowy, może uczulać. Butylphenyl Methylpropional. Sustancja zapachowa o mocnym kwiatowym aromacie pochodzenia syntetycznego. 
  

Dobrnęliśmy do końca tego jakże długiego opisu składu... Wnioskując! Żel pod prysznic nie należy do zbyt naturalnego. Chodź mnie on nie uczulił, to  jednak trzeba mieć oko na powyższy skład, bo nie należy on do najlepszych. :( Za dużo substancji alergizujacych, i zapachowych. To już wiem, dlaczego on pachnie tak intensywnie?  Mimo to bardzo go lubię, i chętnie zapoznam się z innymi wariantami zapachowymi. Może inne wersje będą miały mniej substancji zapachowych, i alergizujących. 


Ps. Kupując ten żel wspierasz pszczoły. 





11 Komentarze

  1. A ja słyszałam ostatnio wypowiedź pewnej kosmetolog, że chemiczne dodatki, które wiadomo że znajdują się w wielu żelach itd.... nie są aż tak szkodliwe dla nas, ponieważ szybko je spłukujemy ze skóry. Czy to prawda? Hmmm

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooooooo, a chciałam go kupić wczoraj :( Jednak cena była za wysoka, ale na skład nie zwróciłam uwagi :( To by dopiero było, gdyby mnie uczulił :/

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja na razie dużo czytałam o tej firmie ale styczności z ich kosmetykami jeszcze nie miałam. Co do składu przyjrzę sie mu bliżej na pewno.

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę kupić w końcu ten żel, lubię tą markę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. no to proszę niby takie zajebista marka, a jednak nie do końca, tak czy inaczej ja mam je na liście i z chęcią sprawdze

    OdpowiedzUsuń
  6. My stosowalismy mydelka dla dzieci i byliśmy zadowoleni 😁

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja miałam balsam do ciała z tej serii, zapach naprawdę piękny :D Żel pod prysznic kiedyś na pewno też kupię :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo ładne zdjęcia robisz :)
    Lubię od czasu do czasu poużywać sobie Yope- seria lipowa moim zdaniem mogła by troszkę lżej pachnieć, ale poza tym bez zarzutu :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo lubię herbatkę z lipy,a z kosmetyków chyba nic nie miałam. O firmie Yope słyszałam, ale sama jeszcze nic z niej nie miałam.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wow. To mi pasuje. Lubię takie kompozycję. Do tego bez szkodliwych składników.

    OdpowiedzUsuń
  11. ja miałam mydło w płynie z tej firmy i było ok:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.