Właściwości lecznicze Pokrzywy

właściwości zdrowotne pokrzywy, pokrzywa i jej zdrowotne właściwości

Jak tylko zrobi się cieplej to w ogrodzie, czy chociażby w lesie można spotkać pokrzywę. I chodź pokrzywa nas parzy, to doskonale wpływa na problemy zdrowotne. Jej zastosowanie jest wszelakie, i do tego pysznie smakuje!




A co o niej wiemy?

Zawiera wiele cennych składników. Ma mnóstwo antyoksydantów, i związków z grona polifenoli. Wspaniale detoksykuje organizm, a także oczyszcza krew. Można o pokrzywie pisać tak naprawdę w samych superlatywach. Do nich należą też związki takie jak: Krzem, magnez, potas, wapń, żelazo. A także witaminy K, A, B, C, oraz garbniki, flawonoidy, taniny, ksantofil, sekretyna. 


Działa moczopędnie. Jest idealna dla mężczyzn z przyrostem gruczołu krokowego. Idealnie sprawdzi się przy obrzękach, kamicy nerkowej, zapaleniu pęcherza, czy chorobami woreczka żółciowego. Pokrzywę powinny pić osoby z anemią, oraz nadmiernego osłabienia. Zawiera również kwas foliowy, oraz miedź. Pozytywnie wpływa również na wątrobę, trzustkę. Jest pomocna przy biegunkach, przy bólu żołądka.


Najlepszym okresem do jej zbierania jest miesiąc maj. Wtedy są najbardziej świeże. Tak naprawdę można zbierać ją całe lato. Zrywamy tylko czubki świeżej pokrzywy. Możemy ją ususzyć i przechowywać w szklanym słoiku. Możemy ją też umytą dodawać do koktajli. Ważne by pokrzywa była zrywana z dala od ruchliwej drogi.  Taki napój można pić 2 x dziennie po szklance. Zalewamy pokrzywę gorącą wodą i parzymy ją pod przykryciem. Taki wywar z liści pokrzyw możemy zalewać 2 razy, gdyż duża dawka chlorofilu zawartego w roślinie da nam wielokrotnie zdrowo -zielony napój. Możemy także pokrzywę łączyć z miętą i plasterkiem limonki. Idealna jest na upały, i gasi pragnienie. 


Uwaga! Pokrzywy nie powinny stosować osoby z cystami jajników, mięśniakami, a także przed i po operacjach chirurgicznych, nie wolno też pić jej jeśli bierzemy leki przeciwzakrzepowe. Osoby z cukrzycą. Obniża ona poziom cukru we krwi, ale warto przedyskutować to z lekarzem jeśli zażywamy jakieś leki.


Pokrzywę możemy stosować także jako płukankę do włosów. Zmniejszy ona powstawanie łupieżu, wzmocni nam włosy, a także będą one błyszczące.


A Wy pijecie pokrzywę?


16 Komentarze

  1. Ma ona sporo wspaniałych właściwości, jednak nie przełknęłabym. Wolę gotowe preparaty czy suplementy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dora spróbować nie zaszkodzi, a ma pyszny smak!

      Usuń
  2. Bardzo lubie pokrzywę i piję ją regularnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Lubię pokrzywę i piję z niej herbaty, wzmacnia to włosy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Często pije herbatę z pokrzywy, lubię jej smak. Stosuje ją na nerki

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja często pije pokrzywę, bo lubię. Do tego, w przeciwieństwie do herbaty, nie zostawia osadów na zębach

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nigdy nie piłam i nie wiem, czy dałabym radę :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja babcia bardzo ceniła sobie właściwości pokrzywy :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja bardzo lubię pokrzywkowe szampony do włosów :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. matko, a ja pamiętam jak byłam dzieckiem i jak mama wciskała we mnie sok z pokrzyw ;D nie znosilam tego :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jako dziecko też nie lubiłam pokrzywy ale z wiekiem zmieniły mi się upodobania

      Usuń
  10. Bardzo lubię pokrzywę. Kiedyś regularnie ją piłam, teraz pije głownie czystek. Może wrócę do pokrzywki :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja uwielbiam zupę z pokrzywy i pokrzywa jest genialna jako dodatek do białego twarogu w postaci bryndzy zamiast mięty tylko trzeba pamiętać aby zbierać młode osobniki

    OdpowiedzUsuń
  12. Uwielbiam pokrzywę i jej właściwości. Piję herbatki i robię płukanki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Często popijam herbatę z naparem pokrzywa, albo nawet małą filiżankę samej pokrzywy. Moja babcia bardzo ceniła sobie jej lecznicze właściwości. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo przydatny wpis :D Ja bardzo lubię używać płukanki z pokrzyw :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.