Co nam daje przytulanie się do drzew

drzewa które leczą, kąpiele leśne, przytulanie drzew

Od dziecka mam styczność z naturą. Drzewa to nieodłączna część nas. Dają nam schronienie latem, dają nam czyste powietrze, chodź ono jest teraz bardzo zanieczyszczone. Mam swój sad, gdzie co roku podziwiam jak na wiosnę wszytko budzi się do życia. To taki mój mały azyl... magiczne miejsce gdzie lubię przebywać. Jak co roku na wiosnę planuję posadzić kilka drzew. Ale obcować z przyrodą lubię także poprzez przytulanie się do drzewa. A co daje mi taki kontakt z żywą istotą, nieco odmienną od nas, ale to żywy organizm, który ma dobroczynny wpływ na nas ludzi. 




Leśnych kąpieli możemy zażywać nie tylko latem, ale przez cały rok. Przytulanie się do drzew daje nam energię, zdrowie. Kontakt z naturą wywiera na nas ogromne znaczenie. Badania naukowe dowiodły że chory szybciej wraca do zdrowia jeśli widzi zieloną przestrzeń. Bardzo lubię robić sobie wycieczki głównie rowerowe gdzie porzucam wszystkie zmartwienia jadąc przed siebie zieloną polaną. Wokół mojego domu jest dużo drzew, często wchodzę w przestrzeń gdzie rosną nie tylko świerki, brzozy ale i też drzewa owocowe. To właśnie tam czerpię energię, gdzie zimową porą najbardziej mi jej brakuje. Po takim oddechu wraz z drzewem czuję się jakbym była jednym organizmem z przytulanym do siebie drzewem. Odczuwanie, zachwycanie się przyrodą to dla mnie ważny aspekt w życiu. Nie są ważne dla mnie żadne badania naukowe, liczą się odczucia i korzyści z tego płynące w czystej postaci jaką jest - Energia. 

Przytulanie się do drzewa daje nam zdrowie psychiczne i fizyczne.

- Po 20 minutach wszystkie dolegliwości fizyczne znikają, jednak te o podłożu psychicznym potrzebujemy kontaktu godzinnego w otoczeniu drzew. Starajmy się codziennie przebywać w lesie lub jeśli macie możliwość i drzewa koło domu przytulać się do nich. Codzienny kontakt to lepsze zdrowie fizyczne, i docenienie energii przyrody.


- Buk. Poprawia psychikę, nastrój, uspokaja. Dodaje energii już po 10 minutach. Drzewo to wytwarza bardzo duże pole energetyczne. 

- Brzoza. Moje ulubione drzewko:) Jest dobra jeśli czujemy się zestresowani, łagodzi napięcia mięśniowe, reguluje ciśnienie, łagodzi bóle menstruacyjne. Przyspiesza metabolizm.

- Dąb. Dodaje sił, i energii. Przekształca negatywne emocje w pozytywne.

- Kasztanowiec. Łagodzi stany lękowe, poprawia nastrój.

- Lipa. Wspomaga układ oddechowy i krążenia. Sięgaj po napar z lipy gdy jesteś przeziębiony.

Świerk. Łagodzi bóle, poprawia układ krążenia oraz wpływa dobroczynnie na serce. 


Książki:

 Drzewa Pomagają Leczyć

Sekretne Życie Drzew



9 Komentarze

  1. Uwielbiam spacery po lesie, na szczeście mieszkam w ich otoczeniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mnie też zdarza się przytulać do drzew. Mam ich mnóstwo w pobliżu domu. A Sekretne życie drzew" muszę przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o pozytywnym wpłynie drzew na nas ale sama nie próbowałam ich przytulać. Mam ochotę na spacer do lasu

    OdpowiedzUsuń
  4. Kiedyś zdarzyło mi się przytulić do drzewa, ale raczej było to takie nieświadome :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo ciekawe wiadomości, nie miałam pojęcia, a też od dziecka miałam z nimi kontakt. Uwielbiałam zabawy w lesie itp., a miałam go dosłownie na wyciągnięcie ręki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Spacery po lesie to coś cudownego, można odpocząć, naładować baterie. O przytulanie się do drzew jedynie słyszałam, ale nigdy tego nie praktykowałam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Mhm, ciekawe te wlasciwosci drzew. Czasem zdarza mi się jakieś przytulić 😁😎

    OdpowiedzUsuń
  8. Mi to daje poczucie bezpieczeństwa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. nie ma to jak drzewo xD az kontaktu z natura czlowiek szuka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.