Jak zacząć zarabiać na fotografii

fotografia, aparat fotograficzny, hobby


Moja przygoda z fotografią zaczęła się już bardzo dawno. Hobby z czasem przerodziło się w pasję i chęć zakupienia nowego sprzętu. Zakup wymarzonej lustrzanki to najlepsza inwestycja w swój rozwój. Używam Nikona D3200. Postanowiłam przybliżyć Wam możliwość z jaką wiąże się ta pasja w sposób na życie.



Oczywiście jednorazowy wydatek dotyczy lustrzanki czyli aparatu który posłuży nam na lata. Jednakże koszty zakupu np. obiektywów w zależności od modelu sięgają nawet ponad 1000 zł w zwyż za takie ulepszenie sprzętu. Obecnie na tym polu od czasu 2014 roku nie zdąrzyłam zainwestować w obiektyw szerokokątny oraz makro który ułatwiłby mi pracę w plenerze. Używam typowego obiektywu Nikkor 18-105 mm który zazwyczaj jest dołączony już do zestawu jaki kupujemy.


Jak zacząć swoją przygodę z fotografią?


Otóż by ją zacząć trzeba po prostu to kochać. Bez miłości nie powstanie nic wartościowego nic co mogłoby przerodzić się do tego stopnia by na tym zarabiać. Zarabianie na fotografii to nie lada wyczyn! Musisz być pewna/y że ta pasja to jest to co zamierzasz robić być może do końca życia! Najlepiej zarabiajacy fotografowie mogą osiągnąć naprawdę wysokie zarobki. I nie mówię tu o przeciętnej kwocie 1000zł są one liczone raczej w wyższej randze.


Zarabianie na fotografii


No cóż nie ukrywajmy będzie na początku trudno. Ja sama zaczynałam od zera mając jeszcze zwykły kompaktowiec który okazał się dla początkującego laika jakimś cudem techniki. Z czasem ten cud nie był już dla mnie wystarczający. Za zarobione pieniądze zakupiłam sprzęt o którym marzyłam od dawna. Jak widać marzenia się spełniają!



Do rzeczy...


By zarobić na fotografii musimy mieć chęć i siłę woli by robić nie tylko zdjęcia. Czeka nas też obsługa trybu manualnego, obróbka w photoshopie, a także ich odpowiednia jasność, kontrast i rzecz jasna wiedza na temat sprzętu i jego obsługa. Polecam wam Rudą Natalię, od której dużo się nauczyłam. JestRudo to blog o tym jak robić dobre jakościowo zdjęcia.



Zdjęcia mogą być różne. Ja głównie fotografuję przyrodę i wszystko co z nią związane. To moja miłość nie tylko do fotografii, ale i także do otaczającej mnie natury. Odsyłam Was tutaj, gdzie możecie zerknąć na moje fotografie.




Strony które polecam do zarabiania na fotografii to:


Tookapic. Strona na którą wgrywamy codziennie jedno zdjęcie przez kolejne 365 dni w roku. To my decydujemy które zdjęcie możemy udostępnić jako darmowe do pobrania, czy na sprzedaż. Strona ta daje nam możliwość poszerzenia swoich horyzontów, i oczywiście samozaparcie by wgrać codziennie chociaż jedno zdjęcie. Możemy również oceniać zdjęcia innych osób i tworzyć swoją społeczność na swoim profilu. Od roku 2017 został wprowadzony abonament, ale nie wiem jak ma się kwestia nowych osób które dołączają do programu jako laicy. Możecie sprawdzić!

Adobe Stock. Strona ta jest już w pełni darmowa jeśli chodzi o rejestrację i przesyłanie zdjęć. Można na niej zarobić całkiem fajną kwotę. Jednak musimy się uzbroić w cierpliwość by przynosiła ona nam dochody z własnych zdjęć. Częste wgrywanie zdjęć daje nam możliwość większej sumy. Zdjęcia muszą zawierać słowa kluczowe, dobrą jakość i kontrast. Musicie też posiadać zgodę jeśli chcecie wgrywać zdjęcia osób. Trzeba też wypełnić formularz podatkowy W-8BEN. To nic trudnego, a satysfakcja murowana!

Shutterstock. To najbardziej popularny serwis do zarabiania na swoich zdjęciach. Częste ich wgrywanie daje możliwość więszych zarobków. Musimy wypełnić słowa kluczowe, które same dostosowują sie do kategorii zdjęć. By zdjęcia zostały zaakceptowane przez serwis mija czasem 3 dni, także się nie zrażajcie na wstępie. Gdy wgramy pierwsze 10 zdjęć i zostaną one zaakceptowane możemy potem bez obaw korzystać z serwisu i patrzeć jak rosną nam zarobki. Wypróbujcie! 


Wiem... To wszystko na początku nie wydaje się proste, ale jest warte zachodu i uwierzcie mi można całkiem fajnie się ustawić żyjąc ze sprzedaży swoich zdjęć.



Możecie również polubić moją stronę na Facebooku, gdzie będę wrzucała zdjęcia mojego autorstwa, a także komentować co się Wam podoba, a co nie! Strona ta powstała z myślą o pasji do fotografii, a zdjęcia wyrażają moją naturę do przyrody, ale nie tylko. Na końcu wpisu możecie podnieść łapkę do góry!


                                         Fotografia Doroty </ blockquote> </ div>

5 Komentarze

  1. Bardzo ciekawy post. Od dawna czytam blog Natalii, Twój też :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Teraz prawie każdy chce zarabiać na zdjęciach a nie każdy z aparatem się do tego nadaje. O takiej formie zarobku jednak nie pomyślałam, większość z znanych mi osób zarabia robiąc sesje zdjęciowe

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam robić zdjęcia, ale jeszcze nie myślałam o zarabianiu na tym. Muszę podrzucić ten wpis mojemu chłopakowi :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.