Duchowe życie zwierząt

duchowe życie zwierząt

Po słynnej książce Sekretne Życie Drzew autora Pettera Wohllebena czas na Duchowe Życie Zwierząt. Póki co nie przeczytałam jeszcze Sekretnego Życia Drzew, a przeszłam od razu do drugiej książki. Autor jest mi całkowiecie nieznany, i pewnie byłby tym tajemniczym gościem nadal gdybym nie skusiła się na Duchowość. Duchowść w świecie zwierząt.



Koguty okłamujące kury? Łanie pogrążone w żałobie?  Zawstydzone konie? To przejaw fantazji ekologów, czy może naukowe wyjaśnienia i fakty z życia zwierząt?Czy bogate życie uczuciowe jest tylko przypisywane nam ludziom? Jak się okazuje nie! Zwierzęta odkąd ludzie pojawili się na Ziemi, są z nami obecne przez cały ten czas. Zwierzęta dla mnie mają świadomość istnienia, może nie porównywalną do naszego ludzkiego wyobrażenia, ale mają. Mają i są mistyczne. Nie trzeba czytać książki by wiedzieć że zwierzęta mają różne charaktery, mają poczucie straty, uczucia i również odczuwają ból. Ból ten jest taki sam jak nasz ludzki. Głupcem jest ten co myśli inaczej!




Zwierzęta oprócz tego zawsze były w moim otoczeniu. Od dziecka pamiętam krówki, świnie i mnóstwo kaczek, gęsi czy też wszechobecnie pojawiające się psy czy koty. Styczność miałam z nimi zawsze, mieszkam od dziecka na wsi, ale ta wieś z czasem została bardziej przypominająca świat z betonu. Można się mimo to poczuć tu zrelaksowanym wśród drzew i śpiewu ptaków, które na wiosnę zawsze są w licznych gromadach.




Zwierzęta te opisywane w książce nie różnią się niczym niż te które mamy koło swojego boku. Każde zwierzę ma jednak różny charakter. Inne są łagodne a inne bardziej impulsywne. Zwierzęta nigdy zaś nie są złe. Źli są ludzie, bo to właśnie dzięki ludziom zwierzęta zazwyczaj te leśne boją się nas i uciekają przed nami. Czasem jeśli zbliżymy się na niebezpieczną odległość od dzikiego zwierzęcia, to raczej nie ujdziemy bez szwanku. Las to teren wilków, lisów i niedźwiedzi. Te ostatnie nie mają zamiaru polować na człowieka, ale zdarzały się wypadki że Misie atakują nas bo czują się zagrożone. Nic w sumie dziwnego! Od wieków polujemy nie tylko na nie, ale i na różne inne dzikie stworzenia.


Książka ta jest pisana bardzo łatwym językiem. Szybko się ją czyta, i można do niej wracać codziennie, nie zatracając motywu jaki panuje w książce. Czytając różne rozdziały można się natknąć czasem na zabawne teksty, które wywołują uśmiech na twarzy.


Sam autor podchodzi do świata zwierząt z wielkim szacunkiem i miłością, pojawiają się też wątki zapewne z poprzedniej książki bo nawiązuje on do świata roślin. Sam Peter nie jest osoba wierzącą jak mówi na końcu książki, ale to nie ma znaczenia jeśli chodzi o samo pojęcie duszy. Dusza mimo to żyje w każdym malutkim stworzeniu. Duszę mają też otaczające nas rośliny. My sami zostaliśmy przekonani że to czysta bzdura. Jednak świat duchowy przekracza granicę, bo zwyczajnie sama dusza jest nieograniczona tylko do tego świata w którym żyjemy. Zwierzęta są bardzo podobne do ludzi, tak samo czują, myślą i spotykają się by porozmawiać. Wiele dowodów jest poparte nauką, o których dowiesz się czytając wiele zaskakujących informacji. Dzięki tej książce poznacie Świat zupełnie od innej strony.


Książka ta stała się hitem tego roku, podobnie jak książka Sekretne Życie Drzew. Z pewnością są one godne przeczytania. A ja wkrótce zabiorę się za pierwszą książkę Petera, i nadrobię zaległość. 

Do kupienia tutaj

Czytacie?

5 Komentarze

  1. Zaciekawiła mnie, choć to zupełnie nie moja tematyka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę ją koniecznie kupić, kocham zwierzęta :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba moja Mama ma ją w swojej biblioteczce. Muszę koniecznie sięgnąć po tą pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. coś o niej już słyszałam,ale ja z książkami to ciężko:D

    OdpowiedzUsuń
  5. Słyszałam o tej książce, ciekawie się prezentuje :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.