Petal Fresh czyli świadoma pielęgnacja włosów.

Naturalny szampon do włosów. Pielęgnacja włosów

 
Moja świadomość wyboru jeśli chodzi o pielęgnacje włosów wzrosła na tyle bym mogła mieć pewność że kosmetyki które wybieram nie były testowane na zwierzętach, i były w pełni wegańskie. Zależy mi też by szampon nie zawierał SLS, SLES i silikonów, a także sztucznych barwników. Jak zatem wypadł szampon marki Petal Fresh?  O tym poniżej





Szampon można dostać w drogerii Rossmann za cenę około 18 zł za 355 ml. Wybrałam szampon który jest odpowiedni dla włosów zarówno matowych jak i osłabionych. Moje włosy po okresie zimowym zaczęły bardziej mi wypadać, i były bez życia. Mimo tego że jem dużo warzyw i owoców kondycja włosów nie zawsze jest taka jak tego oczekujemy. Warto wzmocnić swoje cebulki nie tylko o wewnątrz, ale i od zewnątrz. 

Szampon ma bardzo delikatny zapach cytrusów i aloesu. Podczas mycia włosów wytwarza się bardzo gęsta piana, która nie jest wynikiem środków myjących jak SLS. W tym szamponie ich nie znajdziemy! Po umyciu włosy są lekko nabłyszczone, łatwo się rozczesują, i po kilku użyciach można zauważyć że włosy mniej nam wypadają. Niestety zapach szybko się ulatnia, i włosy nie pachną nam długo cytrusami. A szkoda... Mimo małej wady jestem pewna że będę wracała do tej marki jeszcze nie raz!

A co kryje się za składem?

Mam w zwyczaju opisanie wszystkich składników, tak byście mieli wgląd do każdej substancji. Skład może nie należy do krótkich, ale w większości znajdziemy tutaj ekstrakty roślinne. Ale więcej możecie przeczytać poniżej...

Oznaczenia składów:

Kolor Zielony- składniki naturalne
Kolor Pomarańczowy - składniki dopuszczalne
Kolor Czerwony- składniki chemiczne

Skład szamponu


Aqua ( Water) Woda, Sodium Lauroyl Methyl Isethionate - Bardzo łagodna substancja myjąca. Zagęszcza produkt, jest pianotwórcza. Pochodzenia naturalnego. (Derived from Coconut) Pochodna Kokosa. Ammonium Cocoyl Isethionate (Derived from Coconut Oil) - detergent, pochodzenie z kokosa, łagodnie myjący i pianotwórczy. Czasami może powodować wysypkę.  Hydroxypropylcellulose (Derives from Cotton Fiber) - substancja roślinna, działa jako regulator lepkości, stabilizator emulsji. Aloe Barbadensis (Aloe Vera) Leaf Juice- sok z liści aloesu. Substancja aktywna, przeciwłojotokowa, tonizująca, lecznicza. Citrus Aurantium Dulcis (Orange) Fruit Extract- Wyciąg z owoców pomarańczy. Substancja aktywna, przeciwzapalna, przeciwutleniacz, antyoksydant. Citrus Medica Limonum (Lemon) Fruit Extract- Wyciąg z cytryny. Substancja ściągająca, nawilżająca, wygładzająca. Citrus Grandis (Grapefruit) Leaf Extract- Wyciąg z grejpfruta. Naturalny konserwant, substancja  bakteriobójcza, przeciwzapalna, wygładzająca, zapachowa. Citrus Nobilis (Mandarin Orange) Fruit Extract- Wyciąg z owocu klementynki. Działa jako antyoksydant, działa antybakteryjnie, łagodząca, odżywcza, przeciwłojotokowa, wygładzająca, zapachowa. Orbignya Oleifera (Babassu) Seed Oil- Olej z orzechów Babassu. Działa jako naturalny emolient, nawilża, i zmiękcza. Tocopheryl Acetate (Vitamin E)- Octan tocopherrylu. Substancja konserwująca, pochodzenia naturalnego. Może powodować alergie. Caprylic/Capric Triglyceride (Derived from Coconut Oil)- Substancja pochodzenia naturalnego z kokosa. Emolient. Substancja natłuszczająca i zmiękczająca. Panthenol (Vitamin B5)  Glycerin (Derived from Vegetable Oil)- Substancja nawilżająca, ochronna. Tussilago Farfara (Coltsfoot) Flower Extract- Wyciąg z podbiału. Działa jako antyoksydant, nawilża, zmiękcza, łagodzi, działa leczniczo. Achillea Millefolium (Yarrow) Extract- Wyciąg z krwawnika. Substancja lecznicza, przeciwzapalna. Quisetum Arvense (Horsetail) Extract- Wyciąg ze skrzypu polnego. Przeciwutleniacz. Działa przeciwzapalnie. Naturalna substancja pianotwórcza. Rosmarinus Officinalis (Rosemary) Leaf Extract- Wyciąg z rozmarynu. Przeciwutleniacz, antyoksydant, działa antybakteryjnie, przeciwłupieżowo. Wzmacnia cebulki włosów, stymuluje porost włosów. Althaea Officinalis (Marshmallow) Leaf Extract- Ekstrakt z korzenia prawoślazu. Działa odżywczo, nawilżająco, wygładzająco. Chamomilla Recutica (Chamomile) Flower Extract- Olejek eteryczny z rumianku. Działa antyseptycznie, antybakteryjnie, tonizująco. Zapobiega swędzeniu i łuszczeniu skóry. Melissa Officinalis (Lemon Balm) Leaf Extract- Wyciąg z melisy. Działa grzybobójczo, przeciwłojotokowo, tonizująco, antyzapalnie. Thymus Vulgaris (Thyme) Extract- Wyciąg z tymianku. Substancja przeciwłupieżowa, wzmacnia cebulki włosów, stymuluje ich porost.Działa ściągająco. Polysorbate 20 (Derived from Coconut Oil) Związek powierzchniowo- czynny na bazie oleju kokosowego. Emulgator, stabilizator emulsji. Nie należy stosować go na podrażnioną skórę. Citric Acid (Derived from Citrus Fruit)- Kwas cytrynowy który poprawia trwałość i stabilność kosmetyku. Dehydroacetic Acid (Derived from Cane Sugar) Łagodny konserwant, który chroni przed mikroorganizmami. Ethylhexylglycerin (Derived from Vegetable Oil) Substancja bakteriobójcza, konserwant, może podrażniać oczy, ale nie musi. Sodium Chloride (Derived from Salt)- Chlorek sodu. Wpływa na konsystencję produktu. Może wysuszać skórę głowy. Fragrance- Naturalne kompozycje zapachowe pochodzące z olejków eterycznych

Podsumowując:

Szampon okazał się naprawdę bardzo przyjemny w użyciu. Jest też bardzo wydajny, i wystarczy nam dosłownie kilka kropel, nawet przy dość długich i bujnych włosach. Skład szamponu jest naprawdę godny podziwu. Chodź znajdziemy w nim kilka konserwantów, nie muszą w każdym przypadku podrażniać, czy być dla nas alergizujące. Włosy po umyciu zachowują dłużej swoją świeżość. Osobiście myję włosy co 2 dzień. W tym przypadku moje mycie włosów wydłużyło się o 3- 4 dni. Także rewelacja!

Z doświadczenia wiem że większość z Was myje włosy codziennie. Niestety jest to dość powszechny błąd, gdyż narażamy naszą skórę głowy do większej produkcji łojotoku. To sprawia że włosy szybciej się nam przetłuszczają. Warto czasem odczekać 2 dni zanim umyjemy je ponownie. W tym czasie możecie używać suchych szamponów które pochłaniają nadmiar sebum. Po kilku próbach takiego NIE MYCIA zauważycie poprawę kondycji Waszych włosów. Osobiście to sprawdziłam!

 A jak tam Wasza pielęgnacja włosów? Używacie naturalnych szamponów?




12 Komentarze

  1. Znam tę markę, miałam świetny szampon do włosów farbowanych :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wydaj się być idealny do moich włosów

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam już o tej marce i może się skuszę na zakup, bo szampon bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. Miałam kiedyś szampon tej marki, był całkiem ok :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Miałam odżywke z tej marki i byłam zadowolona z efektów jakie dawała na moich włosach. Szamponu nie miałam

    OdpowiedzUsuń
  6. Tak jak piszesz - dopiero niemycie włosów pozwala im odetchnąć. Od kiedy dałam im odpocząć od codziennego, a nawet dwa razy dziennie, mycia, mam mniej przetłuszczające się. Szamponu nie znam, ale z chęcią poznam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Czuje się zaintrygowana tą przedłużone świeżością. Mam problem z szybkim przetłuszczeniem się. Chętnie sięgnę po niego przy kolejnej wizycie w Rossmannie:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Całkiem przyjemny widzę :). Też kiedyś testowałam metodę nie mycia i jej skuteczność jest zadziwiająca. Ja obecnie spokojnie mogę myć włosy co 4-5 dni, a między czasie nie używam suchych szamponów :P

    OdpowiedzUsuń
  9. Zapowiada się fajnie. Mam ochotę go kupić :) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciężko jest kupić dobry szampon. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  11. Cała moja rodzina, pokochała te szampony :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Twoja recenzja Dorotko mocno zachęca do jego zakupu. Tylko moje włosy nie lubią kosmetyków z dobrym składem... Z reguły po umyciu włosów takim szamponem, moje włosy wyglądają jak siano :(

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.