Jak aktywnie spędzić dzień. Kilka propozycji rowerów na okres wiosenno-letni

kilka propozycji rowerów, gdzie tanio kupić rower


Uwielbiam aktywnie spędzać czas na łonie natury. Wycieczki rowerowe po leśnych ścieżkach dają mi nie tylko dobrą kondycję, ale i też jest to dla mnie pewna forma medytacji. To właśnie podczas takich wycieczek człowiek zostaje sam ze sobą w otoczeniu najpiękniejszych miejsc przyrody. 



Wiosna to okres gdzie coraz częściej wychodzimy na zewnątrz łapiąc jak najwięcej promieni słonecznych. Witamina D wnika głęboko w naszą skórę, a my sami jesteśmy w lepszym nastroju. Mamy głowę pełną świeżych pomysłów, a nasze ciało czuje się fizycznie zdrowsze. Obecnie pogoda dopisuje, i chodź większość z nas robi sobie wycieczki samochodowe w odległe miejsca, to czasami warto zabrać ze sobą rower i pośmigać na nim tak by czuć wiatr we włosach. 


Rower to najbardziej ekologiczny sposób poruszania się! W samej Holandii rowery przekroczyły  liczbę ludności. Popularność rowerów rośnie, w Niemczech, Szwajcarii, Danii, Austrii czy Szwecji rozwój komunikacji rowerowej sprzyjają władze lokalne gdzie powstają w tych krajach specjalne drogi rowerowe, parkingi, wypożyczalnie czy wyciągi rowerowe ułatwiające podjazd w stromych miejscach. U nas w Polsce niestety mało jest ścieżek rowerowych. W mojej miejscowości takie ścieżki byłby udogodnieniem dla wielu osób, gdzie codziennie widuję kolaży czy rodziców z dziećmi. Dość często uczęszczana szosa w kierunku Olkusz - Miechów jest bardzo ruchliwa, a co za tym idzie również niebezpieczna! Trzeba naprawdę uważać by wybrać się na rower, gdyż o ile sama w sobie podróż jest przyjemna, to niesie za sobą fakt, że trzeba jechać prawie blisko głębokiego rowu, tak by żaden samochód nas nie potrącił.


Czym warto kierować się w wyborze odpowiedniego roweru.

Ważne by siodełko na którym siedzimy było miękkie szerokie i wygodne. Dobrze by było ono na sprężynach, wtedy poprawia nam to komfort jazdy. Zwróćmy też uwagę na błotniki, kiedyś miałam rower bez błotników które powodowały że podczas deszczu nasz tył jest zmoczony i zabłocony. Jeśli wybieramy damkę, to dość przydatną rzeczą jest koszyk wiklinowy zamontowany z przodu. Możemy wtedy zabrać do niego zarówno duży aparat, czy np. wodę i jedzenie. Wybierajmy rower aluminiowy jest on dużo lżejszy, a poza tym musi koniecznie posiadać przerzutki, tak by nie tracić siły podczas kręcenia pod górkę.

Polecane rowery 


Goetze Classic Cena 689zł Idź do sklepu




Romet Symfonia Biały. Cena 1299zł Idź do sklepu

Romet Gazela. Cena 899zł Idź do sklepu

Romet Vintage. Cena 799zł Idź do sklepu




Romet Wagant. Cena 999zł Idź do sklepu

A Ty jak spędzasz aktywnie dzień?


11 Komentarze

  1. Właśnie szukam dla siebie jakiejś holenderki, bardzo mi się podobają i ceny mają dobre.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie wyjęłam swojego roweru ale planuje to niedługo zrobić. U nas dziś jest 20 stopni. Siedzę na schodach przed domem i czytam książkę. To jest na razie mój aktywny wypoczynek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne rowery. Ja mam swój, który "odrestaurował" mi mój mąż. 😁 Kiedy u nas w końcu się rozpogodzi, też wybiorę się na rower.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wstyd się przyznać, ale nie mam swojego roweru, odkąd siostra się wyprowadziła z domu zabrała jaki był. Jedynie co to mam stacjonarny, ale taki na wycieczki też chcę. Piękne są te propozycje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubimy I często jeździmy na rowerach z dziećmi

    OdpowiedzUsuń
  6. My dwa lata temu kupowaliśmy rowery, i są podobne do "Goetze Classic" bardzo fajne są:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mi się marzy taki fajny miejski rower :D Kto wie może kiedyś ? świetne propozycje !

    OdpowiedzUsuń
  8. My another blog is www.gulsahworld.com. I will be happy if you subscribe to my blog .Kisses

    OdpowiedzUsuń
  9. A ja mam małego synka czekam tylko na to jak podrosnie na tyle żeby zakupić takie krzesełko do roweru i od razu wyruszamy na poszukiwanie przygód :) :)

    OdpowiedzUsuń
  10. My mamy zwykłe rowery, chyba najzwyklejsze jakie można, ale radość z wycieczek rowerowych ogromna. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne. Mnie marzy się taki z koszyczkiem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.