Właściwości lecznicze Ametystu.

Właściwości zdrowotne ametystu,litoterapia, leczenie kamieniami


Uwielbiam otaczać się naturalnymi kamieniami. Mają one nie tylko piękny i charakterystyczny wygląd, ale i także działanie na nasze ciało i ducha. Mowa o Ametyście, kamieniu półszlachetnym który jest nie tylko piękny ale i magiczny. 



Ametyst swoją barwę zawdzięcza  śladowym ilością glinu i żelaza. Ametyst jest nazywany kamieniem harmonii i relaksu. Jest wydobywany w Brazyli, Urugwaju, Afryce Południowo-Zachodniej, a także w okolicach Szklarskiej Poręby, Tatrach, Lwówka Śląskiego i Kamiennej Góry.

By wzmocnić jego kolor można zanurzyć go w gorącej wodzie na kilka minut. Przywraca on równowagę emocjonalną, chroni także od stresu i pomaga zasnąć. To jeszcze nie wszystko na jego temat!

Kamień ten ma zdolność do wynoszenia wiedzy na wyższy poziom dlatego wspomaga nas w rozwoju duchowym. Jest znany jako jeden z najbardziej efektywnych kryształów do uzdrawiania ludzi i zwierząt. Neutralizuje wszystkie negatywne energie. Ametyst jest idealny do medytacji z trzecim okiem, uosabia on energię fioletowego płomienia. Jest to kamień przynoszący szczęście. 


Właściwości lecznicze Ametystu.

Oczyszcza naczynia krwionośne ze złogów, wspomaga leczenie miażdżycy. Wspomaga układ pokarmowy, łagodzi migrenowe bóle głowy, leczy zmiany skórne jak: egzemę, łuszcycę. Wzmacnia płuca i układ oddechowy. Łagodzi bóle menstruacyjne, bóle ramion, kręgosłupa oraz skurcze. Działa przeciwgorączkowo, wspiera walkę z nałogami.

Jeśli chodzi o bóle głowy, dobrze jest położyć kamień między brwiami na około 10 minut.

Zrób wodę ametystową!

Wystarczy kamień opłukać pod zimną wodą, a następnie zalać go 500 ml przegotowaną wodą. Odstawiamy na 3-4 godziny. Taką wodę pijemy raz dziennie. Możemy także przemywać nią rany, a także skórę twarzy. Taka woda świetnie sprawdza się przy problemach z żołądkiem, a także jest idealna przy zwalczaniu łuszczycy czy trądziku. 


Ametyst oczyszczamy pod bierzącą wodą. Ładujemy za pomocą Światła Księżyca, a rozładowujemy go za pomocą kamienia Hematyt

Kamień idealny dla: Baranów, Skorpiona, Strzelca, Wodnika, Panny


12 Komentarze

  1. Jakoś nie wierzę w to. Jak dla mnie to czary trochę.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie miałam pojęcia że ma tyle właściwości. Mam kilka ametystów w domu bo jestem Skorpionem a lubię otaczać się kamieniami szlachetnymi.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie akurat kamienie nie goszczą :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż tyle zalet to nie wiedziałam że ma.Nie mam u siebie w domu ametystu

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem zaskoczona, nie ukrywam... nie wiem czy wypróbuję.

    OdpowiedzUsuń
  6. wychodzi na to że jest idealny dla mnie :) ale sama nie wiem czy wierzę w jego moc działania :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Jestem wodnikiem A mój mąż to baran - oczywiście zodiakalny 😂. Nie miałam pojęcia o tak szerokim spektrum działania tego kamienia 😊

    OdpowiedzUsuń
  8. Kamień jest naprawdę piękny i nie wiedziałam, że może mieć tyle właściwości :D Szkoda, że nie jest dla mojego znaku zodiaku :/ Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana,z kamieniem można pracować,chodzi o właściwości zdrowotne. To że kamień nie jest dla danego znaku zodiaku,nie znaczy że mamy z niego zrezygnować. Pozdrawiam

      Usuń
  9. Uwielbiam ametyst za jego cudowny kolor który uwielbiam od lat... Mam w domu oszlifowany egzemplarz ametystu.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.