Właściwości mydła Aleppo.

mydła aleppo zdrowa skóra


Witajcie. Ostatnio bardzo mało mnie na blogu z powodów zarówno zdrowotnych, jak i rodzinnych. Przejdźmy jednak do niedocenianego nadal mydła Aleppo. Jakie ma ono właściwości i jak działa na skórę. Właściwości tego mydła chyba nie do końca zostały odkryte, i dlaczego nie jest ono tak łatwo dostępne w stacjonarnych drogeriach?



A zatem skąd się wzięło mydło Aleppo?


Tak naprawdę to pochodzenia mydła jest nieznane. Rzekomo używała go Kleopatra,i królowa Zenobia z Syrii. To ręcznie robione twarde mydło gdzie do jego produkcji używa się oliwy z oliwek, a także cennego i drogiego oleju laurowego. Tradycyjne mydło powstaje w wyniku gorącego procesu. W podziemnych kadziach, gotuje się około 3 dni  olej z oliwek  wraz z wodą i ługiem, czyli wodorotlenkiem sodu. Na koniec dodaje się olej laurowy. Po jednodniowym wystudzeniu na powietrzu mydło ma kolor zielony i jest krojone w kostki. Po wystarczającym suszeniu są umieszczane w podziemnej komorze która ma być poddawana starzeniu przez 6 miesięcy do roku. Dzięki zmniejszonej wilgoci mydła jest ono twarde i trwale. Zmieniają też swój kolor z ziolonego na lekko brązowy.

Tradycyjne mydło jest wytwarzane z oleju z oliwek, oleju laurowego i ługu. Względne stężenie oleju laurowego wynosi od 1% do 40% i decyduje o jakości i cenie mydła. Nowoczesne mydła są wytwarzane podczas zimnego procesu i mogą zawierać różnorodne zioła i olejki eteryczne. 

Właściwości mydła Aleppo

Głównym składnikiem mydła to olej z oliwek. Jest ono bardziej nawilżające. A im więcej oleju laurowego( wawrzynu) tym mydło jest bardziej o właściwościach zdrowotnych.

Olej laurowy ma działanie antygrzybiczne, antyzapalne, przeciwbakteryjne. Zastosowanie mydła Aleppo ma dobroczynny wpływa na skórę atopową. Pamiętajmy że mydła z wysoką zawartością oleju laurowego np. 40% stosujemy codziennie przy skórze atopowej. Jest ono najbardziej lecznicze, zaś 80% stężenie oleju  to mocne mydła nadające się do prania. Optymalne dla naszej skóry to od 5% do 30% przy problemach skórnych jak np. trądzik, czy łuszczyca. 

Jak stosować takie mydło

Mydeło to stosujemy do skóry twarzy, ale i także można go używać do całego ciała. Mydło to można też zastosować do mycia włosów. Może oczyszczenie nie jest takie jak przy użyciu szamponu, ale jeśli macie problemy z łupieżem i skórą głowy to 30% zawartość oleju laurowego może nam pomóc. 

40% zawartość oleju laurowego jest idealna dla skóry tłustej. Może ono delikatnie wysuszać nam twarz. Dla skóry suchej stężenie oleju laurowego powinno być w granicach od 5% do 25%. 

Jeśli zbyt często myjemy skórę twarzy takim mydłem może ona być lekko wysuszona. Myślę że raz dziennie może być idealnym rozwiązaniem mycia skóry twarzy. Takie mydło ma jednak swój zapach. Nie nalezy on może do najpiękniejszych, ale uwierzcie mi że warto przełamać się na rzecz pięknej skóry. To mydło ma za zadanie leczyć! 

Mydło to jest bardzo wydajne. Jeśli myjemy nim tylko twarz to potrafi taka kostka wystarczyć nam na około 3 miesiące bądź dłużej. Wydatek to od 13 zł do 50 zł w zależności od stężenia oleju laurowego i marki. 

Dlaczego są nadal mało dostępne w sklepach stacjonarnych

Możliwe że jego sprowadzenie jest dla wielu sklepów stacjonarnych problematyczne, a także mało dostępne. Jednakże od ponad miesiąca można zakupić takie mydło w Rossmanie, co bardzo pozytywnie mnie to zaskoczyło. Ja posiadam swoje mydło z firmy Alepia i bardzo sobie go chwalę. To moje już drugie mydło, po dłuższej przerwie. 

Mydło to nie zawiera barwników, i jest pozbawione chemii. Jest to czysto biologiczne mydło na bazie oleju. 

*Warto po każdym użyciu takie mydło wysuszyć, gdyż jeśli nie zrobimy tego to będzie się nam rozwalało, i będzie wyglądało nieestetycznie i krócej będzie nam służyć. 

Mydło możesz zakupić tutaj 




12 Komentarze

  1. Nie wiedziałam, że można je dostać w Rossmannie. Zawsze zastanawiałam się czy zamówić, a tu pod nosem można znaleźć :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak dobrze, że Rossmann jest tak blisko!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze ze tak dużo i blisko Rossmann to można wszędzie kupić

    OdpowiedzUsuń
  4. Mydło Allepo znam niestety jedynie z blogów. Sama nie miałam okazji go używać, ale chciałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od wielu lat miałem problem z łuszczycą pod kolanami i poniżej łokci. Pozbyłem się przez przypadek już cztery lata mam jak na razie spokój nie muszę nosić długich rękawów mogę normalnie chodzić po plaży. Opisywałem ten problem w kilku miejscach i temat znikał no bo to nie była reklama jakiegoś tam produktu , mam nadzieję , że tutaj wpis pozostanie .
    Cztery lata temu wywróciłem się na rowerze , mocno stłukłem sobie łokieć i to w miejscu chorym to mnie dobiło. Idąc z żoną na zakupy dostaliśmy ulotkę Konopnej Farmacji z Poznania i w ulotce było takie serum ,uwaga - to nie jest reklama ,,Serum do chorej skóry essenz" znajdziecie bez problemu w necie ten sklep konopny no bo taki obrzęk uznałem , że trzeba smarować. Po około dwóch tygodniach zauważyłem, nie tylko poprawę stłuczonego miejsca ale i miejsce łuszczycy zmalało. W związku z tym postanowiłem smarować tym Serum essenz drugi łokieć i pod kolanami również po sześciu tygodniach smarowania problem u mnie zniknął. Na medycynie to ja się nie znam to nie moja działka , ale naprawdę mam spokój już cztery lata, myślę może to nie była łuszczyca jak twierdzili fachowcy, może to jakiś inny grzyb i tak sobie żyłem w przekonaniu przez dziesiątki lat ,że mam łuszczycę. Teraz już zapominam o tym a był to zwykły przypadek, może ktoś się wyśmieje z tego wpisu zdaję sobie z tego sprawę ,uważam ,że będzie śmiech pusty , ja mam spokój . Życzę wszystkim zdrowia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że Twoje zdrowie jest w lepszej kondycji, a Ty czujesz się w końcu pewniejszy siebie. Życzę Ci nadal bardzo dobrego zdrowia, i szczęścia. Ps. Twój komentarz wywarł na mnie ogromne pozytywne wrażenie, mimo że wiele przeszedełeś w związku z chorobą. Pozdrawiam ♥

      Usuń
  6. Z chęcią przyjrzę się bliżej produktowi będąc na najbliższych zakupach w Rosmannie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. W mojej miejscowości jest Rosmann muszę tam koniecznie zawitać i popatrzeć za tym mydłem

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie znam marki i o samym mydle też wcześniej nie słyszałam. Przyznam szczerze, że nie zagłębiałam się w ten temat, ale koleżanka używa różnych (do włosów, ciała i twarzy) i mówi, że widzi ogromną różnicę.

    OdpowiedzUsuń
  9. naturalne mydło zawsze suszę przede wszystkim ze względów higienicznych

    OdpowiedzUsuń
  10. Coraz częściej wybieram naturalne produkty. Dorotka obserwuję i zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.