Jaka jest idealna kawa?


Jestem kawoszem. I chodź nie za bardzo mi z kawą po drodze przy moim złym ciśnieniu, które nie jest ostatnio dla mnie łaskawe. Czasami jestem na zwolnieniu lekarskim L4 co zmusza mnie z zrezygnowania z picia kawy. Mimo tego nie rezygnuję z niej całkowicie, bo uwielbiam aromat parzonej kawy w ekspresie. Aromat to jedno, ale jeśli chodzi o smak to już inna bajka...   

Smaki kawy są różne, tak jak i różne jest jej pochodzienie. Kawę uprawia się w ciepłych krajach, jak np. Brazylia, czy Ameryka Południowa, a także Kolumbia. Kawy są tak różne, jak jej odmiany czy smak. Jedne są bardziej o kwaśnym smaku, a inne mają czekoladowy posmak z nutką goryczy.

przepis na świąteczną kawę, aromat i smak kawy, tchibo cafissimo


Smak kawy może też być z dodatkiem waniliowego aromatu, czy karmelu. Jakiś czas temu miałam okazję przetestować zarówno Wanilię, jak i Słodki Karmel. Ten ostatni smak kawy przypadł mi najbardziej do gustu. Kawa ta jest zamknięta w kapsułkce, co gwarantuje nam świeżość i pełny aromat kawy. Jednak oprócz picia kawy dobrze jest wiedzieć że kawa Cafissimo pochodzi z farm Certyfikowanych przez Rainforest Aliance która dąży do ochrony przyrody i poprawy warunków lokalnych mieszkańców. 

Jaka jest idealna kawa?

Kawa idealna, to taka która ma bogaty smak i aromat. To kawa z dodatkiem mleka, którą uwielbiam pić w południe. To zapach słońca, który przypomina mi najpiękniejsze chwile spędzone na łonie natury. Kawa to nie tylko jej smak, to także dodanie sobie energii na resztę dnia. 

Jak pić kawę?

Starajmy się pić kawę około godz. 11 kiedy jesteśmy już po śniadaniu. Więkoszość z nas pije kawę na pusty żołądek co jak się okazuje nie jest zdrowym nawykiem. Picie kawy przed śniadaniem powoduje bóle i skurcze żołądka, a także może się przyczynić do znacznego wypłukania magnezu z naszego organizmu. Kawa też może być przyczyną wrzodów żołądka. Picie kawy jest zdrowe, ale z umiarem, i nie na pusty żołądek. 

Kawa pobudza i niweluje też głód. 



Jaką kawę piję?

Ostatnio piję ją głównie z ekspresu. W okresie zimowym chętnie sięgam po cynamon i imbir, który nadaje pikanterii i bogatego świątecznego aromatu. Można też do kawy dodać sok z pomarańczy czy też otartą jej skórkę. Samkuje wyśmienicie i zmienia smak. Można też dodać dwie kostki gorzkiej czekolady. Taka kawa będzie idealna na świąteczny czas. I z powodzeniem może zastąpić nam kawałek ciasta. 

A Wy lubicie kawę?

4 Komentarze

  1. Uwielbiam dobrą kawę, bez mleka ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kawę pijam rzadko ;) Od jakiegoś miesiąca zupełnie ją odstawiłam i tylko gdy jestem "w gościach" to skuszę się na filiżankę ;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.