Jak znaleźć hobby?

jak znaleźć hobby

Jak znaleźć hobby? Prawie każdy z nas je ma. Jednak są ludzie co poszukują swoich zainteresowań. Nie wiedzą w jakim kierunku podążać, lub zająć swe myśli czymś innym niż tylko praca i rodzina. Zawsze znajdą się wymówki, by rezygnować ze swych pasji, i dążeń do wyznaczonego celu.



Moim hobby jest fotografia. Moje zdjęcia możecie podziwiać na Facebooku - Tutaj. Głównie fotografuję naturę, gdyż jestem z nią bardzo związana. Ale lubię też portrety ludzi, których jednak nie mogę pokazać na profilu, gdyż wymagają one zgody modela. Dawniej też bardzo lubiłam rysować. Pasję mam od dziecka. Rok temu narysowałam parę dzieł które możecie zobaczyć poniżej. Wiele z nich jest rysowana z głowy, ale np. Sowa jest inspiracją z YouTuba.

oczy

sowa 
UFO

Gonimy coraz bardziej za dostatnim życiem, życiem które chcemy wykorzystać jak najlepiej, lub jak twierdzą niektórzy żeby mieć pasję/hobby musi być nas na to stać! Po części się zgadzam. Jednak by mieć pasję, nie zawsze są nam potrzebne ogromne zasoby gotówki. Nie jest łatwo znaleźć pasję dla osoby która sama nie wie czego chce. Nie każdą osobę zainteresuje to samo co Ciebie! Nie zawsze znajdziemy zajęcie dla kogoś, kto zwyczajnie ma inny charakter niż my, i dąży do czegoś innego, mimo to że podsuniemy komuś pomysł na rozwinięcie swoich zainteresowań. A zainteresowań jest mnóstwo! Każdy z nas jest inny, miejmy to na uwadze! Nie musimy od razu skreślać kogoś bo ma inne pasje niż my sami. A to dość powszechny problem w związkach partnerskich.

Często się spotykam się z opiniami innych ludzi, że zerwali ze sobą bo nie mają o czym rozmawiać i dzielić swoich zainteresowań z drugą osobą. Poważnie! Dla typowego samca alfa krąg zainteresowań jest różny. Od gry w piłkę, po różnego rodzaju mecze, po skoki spadochronowe, aż na bungee kończąc. Facet jak to facet musi czuć adrenalinę, chwilę grozy by mógł poczuć że żyje! Jednak nie każdy facet jest odważny na tyle by ryzykować swoje życie! Warto się zastanowić nad wspinaczką górską, albo na motoryzacji wszelako pojętej. Jednak nie każdego zainteresuje rozkręcanie na części pierwsze motoru czy auta. 

Co zrobić? 

Usiądź i pomyśl... Pomyśl co mógłbyś robić, co najbardziej Cię interesuje? Czasem nawet nie zdajemy sobie sprawy z tego że mamy wiele pasji do zorganizowania sobie czasu. Czasem wystarczy porozmawiać z kimś bliskim, i zawsze znajdzie się fascynujący temat. Krąg znajomych może być tu bardzo pomocny w odnalezieniu siebie samego. 


Hobby pozwala nam na uwolnienie emocji, i zniwelowaniu nudy. Zastanów się co jest twoim największym marzeniem, i zorganizuj sobie czas w taki sposób by to marzenie urzeczywistnić. Może są to podróże, może pragniesz zostać kolekcjonerem. Zaoszczędź trochę pieniędzy i wyrusz w podróż swojego życia. 

Zwykła jazda na rowerze daje również mnóstwo frajdy, i może być to aktywny sport w połączeniu ze zwiedzaniem różnych ciekawych miejsc. Zanim rozpoczniesz jakieś hobby zbadaj początkowe koszty, koszty podtrzymania i trochę czasu którego będziesz potrzebował. Na początek zacznij od małych rzeczy, np. patrzenie w gwiazdy gołym okiem. Jeśli twoje zainteresowanie nie zniknie możesz zakupić dobrą lornetkę lub teleskop.

 Ale musisz być pewny ze trafiłeś właśnie w swoje zainteresowanie. Jeśli coś szybko Cię nudzi to zacznij robić małe rzeczy które najbardziej sprawiają przyjemność. Może książka lub wędkarstwo sprawi że poczujesz ,że to jest to! Tak naprawdę można się zainteresować wszystkim, co nas otacza. Ale nie mówmy nigdy że coś nas nie interesuje dopóki tego nie doświadczymy na własnej skórze. Zrobienie czegoś nowego, innego da nam pewne doświadczenie życiowe. Starajmy się czerpać z życia to co najcenniejsze, i doświadczajmy nieznanego, wtedy będziemy mogli nie tylko poznać siebie ale i również będziemy zarażać swoją pasją innych ludzi wokół siebie. Nie bójmy się wyzwań, i zróbmy krok do przodu!

A Wy jakie macie pasję? Co porabiacie w wolnych chwilach?


11 Komentarze

  1. Hobby nie bierze się znikąd. Tutaj potrzeba czasu aby znaleźć coś odpowiedniego dla siebie i czuć się w tym dobrze.
    Bardzo fajni post :)
    Pozdrawiam ♥

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, śliczne rysunki ;) Ja fotografię lubię, choć nie nazwałabym tego moim hobby, bo ogranicza się jedynie do zdjęć na bloga ;) Kiedyś nie umiałam stwierdzić jakie są moje pasje, ale teraz mam znacznie większą świadomość tego, co przynosi mi radość ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo lubię czytać książki i oglądać piłkę nożną. Często spotykam się z fanami z całej Polski w jakimś mieście i razem oglądamy mecz. Zdarzyło nam się też wyjechać razem na kilkudniowe zloty oraz na mecze za granicę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja teraz usilnie próbuje znaleźć chociaż 10 minut na swoje hobby. Zaczęłam wracać do malowania, z lepieniem muszę poczekać aż dziewczynki dorosną ( boje się że zjedzą modelinę haha ) Ale myślę że człowiek bez hobby i pasji jest takim wrakiem, warto coś mieć. Widziałam twoje zdjęcia na fb - są piękne masz talent

    OdpowiedzUsuń
  5. moja pasja to blogowanie i fotografowanie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moją pasją zdecydowanie jest blogowanie i śpiewanie :)
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. A ja lubie fotografować, mimo, że nie jestem profesjonalistą, po prostu robię to co lubię. :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam trenować na siłowni, wylewać pot, pokonywać swoje ograniczenia. Pozwala mi to oderwać się od rzeczywistości i zapomnieć o problemach.

    OdpowiedzUsuń
  9. ja na szczęście mam co robić :D d bloga,po social media, przez sport, ćwiczenia i squasha; dodatkowo dużo czytam o psychologii i takich ciekawostkach świata ;D

    OdpowiedzUsuń
  10. ja kocham wszystko co związane z końmi, począwszy od samej jazdy, przez ich rysowanie, fotografowanie, czytanie i oglądanie filmów o nich :D jestem totalnie zakręcona na tym punkcie :) zawsze mam w szafie przygotowany zestaw oficerki jeździeckie+bryczesy+frak+kask by być gotową jak ktoś rzuci hasło że jedziemy do stadniny :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, ja też bardzo kocham konie,♥ i marzy mi się przejażdżka...

      Usuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.