Jak sprawić by blog był chętnie komentowany!

Jak sprawić by nasz blog był chętnie komentowany!


Zakładając bloga mamy przeczucie że się wybijemy. Owszem tak, ale to może być bardzo długofalowy proces, który potrwać może nawet lata! Blog który zakładamy jest dla odbierającego nas czytelnika czymś nowym, a czytelnik jest wybredny! 




Czytelnik lubi piękne zdjęcia, tekst i nowości. Ale lubi też wyszukiwać w Google to co go interesuje i szuka odpowiedzi na nurtujące go pytania.

To pytanie związane jest z różnymi sferami w życiu. Dla blogera czytelnik jest bardzo ważny, ale ważne na blogu nie są tylko zdjęcia, tekst czy piękny design bloga. Dla blogera ważne są komentarze! Nie ukrywajmy, że oprócz statystyk ważne jest to czy ktoś po drugiej stronie nas czyta! 


Jak sprawić by blog był chętnie komentowany? Na to nie ma cudownej recepty, ale możesz przede wszystkim pisać z serca, to co Ci w duszy gra! Pisanie pod kątem wyszukiwarek, odbiorców nic nie da jeśli Ty sama/m tego nie czujesz. Blog to taka odskocznia od codziennych problemów. To wylewanie swoich myśli na białą wirtualną kartkę papieru. Ludzie lubią czytać historie z życia wzięte, lubią być czymś zainteresowani. Chociaż zainteresowań jest mnóstwo, to ciężko jest wszystkim dogodzić, ale dla nas blogerów piszących swój pamiętnik, są ważne komentarze.


Ostatnio natknęłam się na bloga gdzie dziewczyna pisała o braku komentarzy, ten tekst bardzo zrobił na mnie wrażenie. Zaczęłam się nad nim bardziej zastanawiać dlaczego tak się dzieje? Ludzie coraz bardziej żyją w biegu, skrolują dany tekst nie czytając go, lub wstawiają komentarze odbiegające zupełnie od tematu. Często spamując. Bardzo denerwują mnie takie osoby, a raczej ich podejście. My blogerzy lubimy jak pod tekstem widzimy komentarz, który napędza nas do dalszej pracy. Mój blog chodź jest świeży to zyskał dość sporą ilość odwiedzin jak na nie cały miesiąc. 

Przygodę z blogiem prowadzę od kilku dobrych lat. Mój blog był wcześniej pod inną nazwą, a tematy które poruszałam nie dawały mi 100% motywacji i satysfakcji. Wiecie! Widząc kolejny wpis o kosmetykach, modzie trochę się one dla mnie przejadły. Czułam wewnętrzną potrzebę na dzielenie się czymś co mi w duszy gra, odbiegając od stereotypów, które wyznaczyła blogosfera. Owszem lubię poczytać czasem o nowościach kosmetycznych, czy zobaczyć najnowsze trendy w modzie. Ale to na dłuższą metę jest bardzo męczące. Pisanie wciąż tych samych podobnych wpisów męczy moją osobę. 


Zakładając nowego lecz starego bloga który jest obecnie nową kontunuacją mojego życia w sferze blogujących osób uznałam że czas na powiew świeżości.

Także Drodzy Czytelnicy! 

Piszę do Was, bo wiem że mimo tego że jesteście pochłonięci pracą, swoim życiem osobistym. Kiedy zaczynacie czytać bloga, komentujcie! To dla mnie blogerki bardzo ważne ! Świadomość tego że moje wpisy mogą mieć na Was jakiś wpływ, dają mi mnóstwo radości i poczucie, że blog się rozwija. Rozwija się dla Was !  Chętnie zobaczę tematy pod artykułem jakie proponujecie  bym poruszyła. Lubię wyzwania, a każdy temat jest dla mnie motywacją do zrozumienia Was, i Waszego życia. Lubię gdy coś się dzieje, nie lubię biernie siedzieć zastanawiając się, "Co ja dziś napiszę"?  Chodź mam w głowie dużo świeżych pomysłów, to potrzebuję mobilizacji. Lubię czasem poruszać kontrowersyjne tematy, które dla otoczenia są również bardzo ciekawe, i dość przyznac muszę wulgarne w słowach. Nie boję się użyć słowa na K. czy H.  To nasza codzienność! Ale słowa będę dobierać tak by nikogo nie urazić.

Drodzy Czytelnicy! 

Proszę Was o komentarze. Ja wiem że się Wam nie chce, a może chcecie zrobić to później, ale później czasem nic nie wychodzi ! Lepiej późno niż wcale ! Oczywiście nie przymuszam każdego z osobna, to wasza sprawa ! Nie tyczy się to tylko mojego bloga, chodź jest on świeżutki jak szczypiorek na wiosnę, ale i tyczy się to także innych blogerów. 

Pamiętajcie blogerzy!

Odbiorca Waszego bloga jest bardzo ważny ! To my blogerzy dbamy o to by trafił on na temat którego właśnie szuka. To właśnie my dzielimy się naszym życiem, nowościami jakie posiadamy.  Dbajmy też o siebie i o teksty które chcemy przekazać innym. Szanujmy się bo to droga do sukcesu. Odbiorca wyczuwa nas na odległość, i jeśli nie będziemy ze sobą szczerzy, to chodźby najbardziej piękny blog nie uzna wartości jakim jest wzajemna relacja. Szanujmy obiorców, i innych blogerów. Pomagajmy sobie wzajemnie, a wtedy zoabczymy rezultaty.

I jeszcze jedna sprawa! Jeśli komentujemy blogi innych osób, to szansa na to że i odbiorca Waszego bloga również skomentuje Twój wpis. Nie ukrywam, że jest to oczekiwanie rozłożone w czasie, i nie zawsze działa, ale warto komentować innych blogerów. To nie tylko zostawienie komentarza, to także może być przyjaźń, i polubienie bardziej osoby po drugiej stronie ekranu. 

Pozdrawiam !


6 Komentarze

  1. Według życzenia, zostawiam komentarz żeby nie było Ci smutno ;) Mam właśnie taki okres w życiu kiedy wracam na stare śmieci, wrzucam znów na bloga wpisy, tylko niestety czytelnicy nie zamierzali poczekać razem ze mną i nie ma komu tego czytać.

    Przyjrzałam się kilku twoim postom i zauważyłam że często popełniasz błąd pisząc "chodź" zamiast "choć", wybacz ten wtręt, ale mam na punkcie poprawności niezłego bzika niestety. Plusem jest to, że widać, że piszesz po prostu z głębi serca i to bardzo piękne :)

    Blogerzy często zapominają o tym, że chcieliby fajne, merytoryczne i ciekawe komentarze, ale sami do tej zasady się nie stosują, co jest nieco przykre, to jest niestety coś, co zaobserwowałam w tej kwestii.

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Osobiście lubię zaglądać i komentować blogi osób, które również i u mnie skomentowały wpis. Czasem faktycznie wpadnę przeczytam wpis i nie zostawiam po sobie śladu. Nie wynika to z tego, że nie chcę lecz z braku czasu...

    OdpowiedzUsuń
  3. blogowanie to ciezki kawalek chelba, milo jest poczytac komentarze ale najwazniejsze to miec przyjemnoc z pisania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj! My blogerki w pisaniu jesteśmy dobre! Uwielbiamy pisać ♥

      Usuń
  4. Wymieniłaś wszystkie istotne punkty ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda, ludzie coraz bardziej zapracowani, a poza tym często nie umieją czytać ze zrozumieniem;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarz. To motywacja do dalszego prowadzenia bloga.